Farah (Inside Sales Medewerker Logistiek)

Farah heeft na het afronden van de hbo-studie ‘Rechten’ uiteindelijk een overstap gemaakt naar de logistieke sector. In deze branche werkt ze inmiddels bijna 4 jaar. Ze is destijds begonnen als Assistent Declarant bij een organisatie waar ze intern werd opgeleid. Ze heeft in die periode ook het diploma tot ‘Assistent Declarant’ behaald. Daarna heeft zij de stap gemaakt naar haar huidige werkgever waar ze is begonnen als Customer Service Coördinator. Na 2 jaar is zij doorgegroeid naar haar huidige functie als Inside Sales Executive. Door het bekleden van deze diverse functies heeft zij de logistiek goed leren kennen. Echter wordt ze bij haar huidige werkgever niet geprikkeld om verder te ontwikkelen en om nieuwe dingen te leren. Met deze reden staat ze open voor een nieuwe uitdaging in een commerciële functie.

Farah komt op mij over als een sociale dame. Ze is communicatief sterk en komt zelfverzekerd over. Haar collega’s omschrijven haar als een loyaal en betrouwbaar persoon. Zo is zij vaak de eerste die dingen oppakt en ondersteunt ze haar collega’s waar nodig. Daarnaast is zij klant- en servicegericht ingesteld. Zo houd zij haar klanten zo tevreden mogelijk en bereid gesprekken goed voor.

Farah heeft een opzegtermijn van één maand, is fulltime beschikbaar en haar salarisindicatie is € 3.100,- bruto per maand.

Werkzaamheden

Werkzaamheden:Inside Sales Executive (februari 2022 – heden)
  • Verantwoordelijk voor het verkopen van de dienstverlening rondom douaneformaliteiten (en gedeeltelijk binnenvaart) aan zowel nieuwe en bestaande klanten;
  • Uitvoeren van acquisitie bij zowel bestaande klanten als prospects;
  • Opmaken van offertes en prijsopgaves;
  • Klanten te woord staan omtrent commerciële vraagstukken;
  • Bij akkoord op offertes verzorgen van het voorstuk en de opdracht uitzetten bij collega’s uit de operatie;
  • Verzamelen van alle benodigde documenten;
  • Versturen van benodigde documenten naar de klant;
  • Opmaken en afhandelen van facturatie;
  • Sparren met collega’s over tactieken voor het benaderen van prospects/klanten.
Customer Service Coördinator (december 2019 – januari 2022)
  • Verantwoordelijk voor het verzorgen FCL/LCL importorders van haar eigen klantportfolio met klanten uit het United Kingdom;
  • Invoeren van binnenkomende orders in het systeem;
  • Uitzetten van natransport via weg, rail en barge met eindbestemmingen in Europa via het interne systeem bij interne afdelingen (ook op andere vestigingen in het buitenland);
  • Inplannen/afstemmen van los- en levermomenten bij de eindbestemmingen;
  • Onderhouden van klantcontact omtrent de status van orders en klachtafhandeling;
  • Contact met interne afdelingen voor het achterhalen van benodigde informatie voor het correct afhandelen van klachten;
  • Verzamelen en aanleveren van benodigde documenten aan de douane afdeling voor het opmaken van douanedocumenten;
  • Afhandelen van bijkomende administratie.

Functie

Inside Sales Medewerker Logistiek

Leeftijd

34

Woonplaats

Rotterdam

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

HBO

Talenkennis

Nederlands en Turks uitstekend in woord en geschrift. Engels goed in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Portbase, interne systemen, portalen en MS Office: Excel, Word, PowerPoint en Outlook